ראשי > עצמאי בשטח > מאמסטרדם לתל אביב

מאמסטרדם לתל אביב

מופע הרכב הג'אז EvenSanne בתאטרון תמונע, רביעי, 04.03.2015. נכח, תיעד ומדווח – יובל אראל.

EvenSanne בתמונע. צילום: יובל אראל

EvenSanne בתמונע. צילום: יובל אראל

ג'אז תמיד הוגדר כסוגה עילית במוזיקה הפופולרית, עם כללים וחוקים שניתן לשוברם, כמה מהזרמים בז'אנר מהווים כיום חלק מפס הקול הפופולארי וחלקים אחרים נחשבים נחלת מיעוט המכור ומתעניין דווקא בתחום המוזיקלי הזה, בישראל כיום, למרות קיומם של מועדונים המאפשרים מופעי ג'אז כבשגרה ואף פסטיבלים דוגמת פסטיבלי הקיץ והחורף באילת לצד הפסטיבל בתל אביב, הנוכחות של התחום בסצנה המוזיקלית הישראלית עדיין לוקה בחסר מסוים לעומת סוגות הרוק והפופ.

את החיבור שלי לעולם הג'אז שאבתי לפני שנים רבות באחד ממועדוני ההופעות שהתמקמו באזור התעשייה והמוסכים בדרום מזרח תל אביב, כאשר "מועדון הרוק הישראלי" נדד מהאכסניה בבית לסין ל"בר-ברים" מועדון הבית של אהרל'ה קמינסקי וחבריו נגני הג'אז באותה עת, היינו נאלצים להמתין לסיום הופעותיהם עד שהבמה הייתה מתפנית עבור להקות המחתרת המקומיות…

כיום אני מתחבר לקו העכשווי המנגיש את הג'אז עם מוזיקה אלקטרונית דוגמת ההרכבים המקומיים כ – Layerz  ו- Tatran היוצקים פיוז'ן טהור למסגרות הבסיס, לצד הרכבים המשלבים את הסוגה עם סגנונות אחרים שמצאו את דרכם אלי באמצעות אירועי החשיפה הבינלאומית השנה ואשתקד.

EvenSanneXL בתמונע. צילום: יובל אראל

EvenSanneXL בתמונע. צילום: יובל אראל

אמש נפלה לידי ההזדמנות לחוות טיפה מהיצירה העכשווית בסצנת הג'אז העצמאית העולמית, כאשר ההרכב של ערן הר אבן, גיטריסט ג'אז, במקור מישראל וסאנה חויג'ברגטס, זמרת הולנדית, בוגרי  המחלקה לג'אז בקונסרבטוריון של אמסטרדם, המתהדרים בטייטל הבימתי – EvenSanne (המורכב מהחיבור בין שם משפחתו של ערן ושמה הרטי של הזמרת) הגיעו לישראל במתכונת מורחבת – EvenSanneXL אליהם חוברים הנגנים איתי וייסמן נגן הסקסופון האלקטרוני EWI  ופיליפ לאם בכלי הקשה.

הביקור בארץ מעבר להיותו ביקור מולדת לערן היווה חלק מסבב הופעות בינלאומי המלווה את האלבום החדש "Something So Sweet" שהושק בשנה האחרונה.

 

אמש היה אולם ההופעות בתאטרון תמונע בתפוסה מלאה עם חברים ומוזיקאים שבאו לתפוס את ההרכב במופעו היחיד בארץ.

השילוב בין ארבעת הנגנים, השימוש בקול ככלי נגינה בפני עצמו אל מול הגיטרה האקוסטית והסקסופון האלקטרוני, כמו מערכת כלי ההקשה הבלתי קונבנציונלית הכוללת מעבר למערכת מצילות גם דרבוקה וקג'ון הגיש אמש שעה וחצי של קטעי מוזיקה הנעים בין הג'אז העכשווי האקלקטי לבין מוזיקת עולם. ההאזנה איננה קלה ומצריכה דריכות וריכוז על מנת לחוות ולהבין את הניואנסים הקטנים ב"יציאות" הסולו של כל נגן וכליו.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

  1. מרץ 5, 2015 בשעה 10:07 am

    איטליז? 🙂

    אהבתי

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: