ראשי > צלצולי פעמונים > פס קול שבועי 13.02.2016

פס קול שבועי 13.02.2016

תם לו השבוע מותיר אחריו שובלי צלילים…

חגיגות שנה לשחרית של שי צברי. צילום: יובל אראל

חגיגות שנה לשחרית של שי צברי. צילום: יובל אראל

בסופו של השבוע נמצא הזמן למיין ולסנן מבין המוני השירים ששוחררו במהלכו, לבחור ולהציג את אלו שנעמו לאוזן, הצטרפו להאזנה.

 

דויד פרץ – בואי אלי

דויד פרץ נמנה על היוצרים הוותיקים והמוערכים בסצנה האלטרנטיבית בארץ. סינגר-סונגרייטר, מפיק מוזיקלי, מורה ומהדמויות הבולטות בסצנה המוזיקלית הפורחת בדרום, דויד יוצר מוזיקה המשלבת בין שלל סגנונות שונים מבלוז רוק ופולק ועד מוזיקה מזרחית. שיריו נשמעים פסקול מציאותי וחלומי כאחד, של הנוף דרומי על עריו ואנשיו. בואי אלי הוא חלק מפרויקט לוקאלי באר שבעי, אלבום אוסף הכולל שבעה שירים של שבעה אמנים באר שבעים. זה כבר לא סוד שמשהו טוב מאוד מבעבע ברחובותיה השלווים של באר שבע, השנים האחרונות המטירו שפע של יוצרים מעניינים עם סאונד אחר שמושבם בירת הנגב. האלבום המלא יראה אור באמצע מרץ.

 

אביתר בנאי – תמיד לפני הגשם

שיר חדש לקראת האלבום הבא הנמצא עדיין בשלביו המאוד מוקדמים, כך אביתר על היצירה החדשה – "בחורף שעבר ישבנו תמיר מוסקט ואני באולפן שלו. זו הייתה חוויה חדשה בשבילי. תמיר הוא מוזיקאי כביר בעיני. חריף ומדויק. אנחנו בני אותו גיל והמפגש אתו היה מפרה ומרגש. האלבום שלי קורם עור וגידים אט אט. השיר שיוצא עכשיו הוא כמו אולטרסאונד באמצע ההיריון. מתי תתרחש הלידה רק ה' יודע. אני מרגיש שהשיר הזה מתאים לימים האלה שלנו. לימים האלה שלי. הכל סגור ומכווץ. רועש ודוחק. מסוכן ומוזר. מאוד. אבל אני גם מרגיש שבפנים, עמוק, פועם לב. אני מנסה לשמוע את עצמי אבל אני לא כל כך מצליח. מרחוק אני שומע את הקול של האמונה שפועם בתוכי. ואני הולך לקראתו. אני מנסה לספר על זה לכולם אבל אפילו אני את עצמי בקושי שומע. אני מחזיק חזק ביד של אהובתי. והיא מחזיקה בידי. יש פה כאוס נורא. אולי דווקא בגלל זה יש גם הזדמנות לאהבה. ואולי יותר מתמיד, משהו חדש מתקרב. חיים חדשים זורמים בעורקים. יש הרגשה של חושך וסוף. יש גם הרגשה של אור אין סוף."

 

תומר עפרון – הגדר

סינגל ראשון לתומר עפרון, תומר עפרון, בוגר בית הספר למוסיקה רימון, הוא נכדו של המלחין והיוצר, נחום היימן, ובנה של הזמרת סי היימן והיוצר רן עפרון. עם ייחוס משפחתי שכזה חובת ההוכחה היא על תומר, כששואלים אותו את השאלה המתבקשת אודות היותו דור שלישי למוסיקאים ישראלים, והאם זה משפיע על דרכו בתעשיית המוסיקה הישראלית, אומר עפרון: "האמת היא שאני ממעט לחשוב על זה. בשבילי המהות היא הכתיבה וההלחנה, ואני ממוקד במוסיקה ובכתיבה של עוד ועוד שירים. אני לא חושב מה יגידו, וזה לא מקל או מקשה עלי. אצלנו במשפחה כל אחד יודע לפרגן ולתת לאחר את הכבוד שלו". אז תאזינו לשיר ואני מאמין שתגיעו יחד איתי למסקנה שתומר עבר בהצלחה את המבחן, אל תגידו תומר הבן של, אמרו מעתה תומר הכותב, יוצר, מלחין ומבצע. תומר עפרון יופיע עם ההרכב שלו 'הפרחים של עפרון' ב'חנאלה' בירושלים ב – 15/2 ובאוזן בר ב – 13/3.

 

שמרית גריילסאמר – על גג אחד

סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה, אשר מומן על ידי הקהל שתמך ורכש מראש את האלבום וכרטיסים להופעות מראש באמצעות אתר מימון ההמונים הדסטארט, והגיע ללא פחות מ-130% מהיעד המבוקש! שמרית (דרור) גריילסאמר היא שותפתו לחיים ולקריירה של הכנר והזמר הבינלאומי מיכאל גריילסאמר שאף הקדיש לה את "אישתי היקרה" ו"יאללה בואי" שהפכו ללהיטים גדולים. בשנתיים האחרונות עבדה שמרית על אלבומה עם המוסיקאי דניאל סלומון על האלבום הצפוי לצאת.

 

דודי לוי – נברא מחדש

סינגל ראשון לקראת אלבום סולו שביעי של דודי לוי. השיר החדש הוא שיתוף פעולה מוסיקאלי בין דודי לוי ושי להב. שיתוף הפעולה בין השניים החל כבר בשנות ה-90, כשדודי גילה והפיק מוזיקלית את שני האלבומים הראשונים של "מופע הארנבות של דר' קספר" ואת השיר ״קח אותי לשם״ שכתב שי להב לשרון חזיז ונמשך לאורך השנים עד היום, בין היתר בלהקת ״אור כשדים״ בה שניהם מנגנים. כך מספר דודי לוי: "לא מזמן שיפצתי את האולפן ובניתי לעצמי את הממלכה שתמיד חלמתי שתהיה לי. גל של יצירתיות שטף אותי ואיתו הגיעו שירים חדשים. חברים שהגיעו לראות את האולפן החדש נשארו ונוצרו לא מעט יצירות משותפות, ביניהם ביקר גם שי להב… וכך נולד "נברא מחדש"."

 

אלה שדיאור – האמת שלי

לקראת אלבום E.P ראשון אשר ייצא בחודשים הקרובים משחררת אלה שדיאור שיר חדש פרי עטה והלחנתה, הפעם אני מוותר על מידע נוסף, רק תאזינו, ממליץ שתעקבו.

 

ויולט לוקץ' – הכל או כלום

שיר ראשון מאלבום בכורה של היוצרת, הפסנתרנית והמבצעת ויולט לוקץ, בהפקתו המוסיקלית של טל פורר. ויולט גדלה בבאקו באזרבייג'ן בבית מוסיקלי בו היה מרתף עם כל סוגי כלי הנגינה. היא החלה לנגן בפסנתר כבר בגיל חמש, ניסתה משמיעה לשחזר מנגינות שהיא שמעה בבית. כאשר עלתה לישראל החלה ללמוד פסנתר והלחנה, במרכז המוזיקה ביפו. כתבה יצירות קלאסיות, ניגנה והופיעה במרכז המוסיקה. היא סיימה בהצטיינות לימודי קונסרבטוריון, השלב הבא היה לימודי הלחנה, שירה ועיבוד ברימון אצל יהודה עדר. אבל למה אנ י חופר את כל המידע הזה, אתם מאזינים? אז אתם כבר מבינים שנמצאה כאן פנינה אמיתית, אמרו לי שהאלבום צפוי לצאת בחודשים הקרובים, נו?!!!

 

Lily Fay – LIES

Lies הינו סינגל הבכורה של הזמרת והיוצרת Lily Fay (לימור פיגל) מתוך אלבום אולפן ראשון העתיד לצאת במהלך 2016 תחת הפקתם המוזיקלית של יוני אמבר וישראל קמחי. לימור, פסנתרנית, יוצרת וזמרת, בת 33 מזיכרון יעקב. גדלה ברמת השרון ובוגרת בית הספר למוזיקה "רימון". הפעם במקום גרסת האולפן של הסינגל בחרתי להציג גרסה חיה לביצוע ובינתיים אני ממתין למופע ההשקה לאלבום…

 

Him & Me – Taste The Wine

סינגל חדש מאלבום הבכורה של צמד היוצרים והזמרים Him&Me  שהם דן פטרה ותום אייזן. העבודה על אלבום הבכורה נמשכה קרוב לחמש שנים באולפן קטן בצפון הארץ, כל היצירות באלבום נכתבו והולחנו על ידי תום ודן, כולן באנגלית. את התוצר הסופי שלו אנו זוכים לשמוע בשני קולות מרעננים הגורמים לך להפליג בדמיון הרחק מעבר לים. האלבום משלב מוזיקת פולק עם צ'ילאאוט ונגיעות של מוזיקה אלקטרונית. דן ותום יחגגו את השקת האלבום בתאריך 24 לפברואר בתאטרון תמונע.

הנה הסינגל ולצמידו כל האלבום, תנו לאוזניים להתענג.

 

 

ליאת גוריש (מכורש) – בחזרה לעבר

הזמרת ליאת גוריש לקחה את דפי מחברתו של אביה שכתב למגירה ורקמה לעצמותיהם עור ובשר, האלבום של ליאת הוא מעין שרשרת משפחתית מאב לבתו הממשיכה את שיריו בקול ומנגינה.

 

 

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

