כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

תרועות הפסטיבלים…

 הם כבר בדרך, הפסטיבלים למוזיקה עצמאית בחיק הטבע, במדבר, במזרח ובמערב, כל הפרטים.

אמנם הבלוג אינו מחובבי האוויר הצלול, המרחבים הירוקים או החומים, אבל יש כאן כמה המלצות מאתגרות עבור הקוראים – אחרי שהספקתם\ן לבלות בפסטיבלים הירושלמים, יש עוד כמה איוונטים בדרך, מתחילים כבר ממחר אחר הצהריים, במדבר, בין השקה תל אביבית אחת לשנייה, תתכוננו, איוונטים, תאריכים, מופעים, כרטיסים…

 

פסטיבל ערד 2013 – יש זמר באוויר

 פסטיבל ערד 2013 "יש זמן באוויר" יתקיים בין התאריכים 19-22 באוגוסט ברחבי ערד,  הפסטיבל הכי וותיק בארץ למוזיקה יכלול עשרות מופעי חינם מהמיינסטרים הארצישראלי על שלל גווניו.

 הפסטיבל יתקיים בהשתתפות: עומר אדם, אסף אמדורסקי, מאור כהן ופיטר רוט, שלמה גרוניך מארח את מארש דונדורמה, אריק ברמן, מיכה שטרית, עילי בוטנר וילדי החוץ, מופע בכורה ללהקה המקומית נגבה, אפרת צור מקריאה שירה, יגאל בשן, ירדנה ארזי מארחת את שוקולד מנטה מסטיק, מופעי מחווה לנעמי שמר עם להקת הכל עובר חביבי והדודאים ישראל גוריון ואסף אמדורסקי, אוהד חיטמן ועוד ומופע הוקרה לשירי לשלישיית "הגשש החיוור" בהשתתפות אורי בנאי , האחים אסנר וחברים, מתי סרי במחווה לארגובים, סשה וזוהר ארגוב, מופע מחווה של יוצרות לשירי חווה אלברשטיין.

 מתי והיכן – ערד, כל יום ממחר ועד חמישי החל המשעה 17:00, מלאו דלק וצאו לדרך…

 לחצו על התמונה לפירוט מלא…

פסטיבל ערד 2013 - כל המופעים
פסטיבל ערד 2013 – כל המופעים

 

 

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת

תמהיל איכותי ומשמח של מוסיקאים, יוצרים, מנחי טכסים, אנשי רוח ונוודים מהאזור ומהעולם כולו

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת, שחוזר השנה במתכונת מורחבת במיוחד, הוא הרבה יותר מפסטיבל המשופע במוסיקה טובה: הוא קריאה שיוויונית, ברורה וטהורה לאמונות כל העולם לבוא אל ירושלים ולחגוג את עצמן. הצטרפו אלינו לחוויה מערבלת, רב חושית וסוחפת המחבקת מסורות קדושות באשר הן. בין השאר, תוכלו למצוא את עצמכם במסע מוסיקלי-רוחני הנוגע במופעים ובטכסים של אמנים סופיים מהיבשת השחורה, בעיבודי רוק לפיוטים יהודיים, במעגלי ניאבינגי ראסטפאריים, בשירת דבקות הינדית, במדיטציות בודהיסטיות, בתפילות ביזנטיות נוצריות ועוד… אל מול כולם ניצבת ירושלים. העיר שניבאו אודותיה שתהיה בית תפילה לכל העמים, בשיא יופיה, פותחת את שעריה ומקבלת באהבה אורחים, יוצרים ותפיסות מהעולם כולו.

מי המופיעים? – Mickey Hart Band – המתופף האגדי של הגרייטפול דד במופע פסיכדלי קיצבי, Amadou & Mariam – זוג המוסיקאים המוערכים ממאלי שסיימו עכשיו טור עם U2, Salif Keita (Mali) – "קול הזהב של אפריקה" במופע נעילת הפסטיבל, נקמת הטרקטור בהשקת אלבום משירי אבן עזרא, ערב מיצירות John Zorn, נועם ענבר בערב של חזנות פסיכדלית במערה עתיקה, יאיר דלאל מארח שתי מקהלות בינלאומיות ללילה של קדושה בין דתית, אמָהוֹי צֵגֶה: הצלילים מרחוב אתיופיה – קונצרט מחווה ליצירותיה של הנזירה בת ה-90, מסע אל מקורות הראסטאפרי וחשיפה ראשונה בארץ של טכס הניאבינגי בחיזוק להקת הרגאיי האגדית Black Roots (UK-Jamaica), קבוצת נזירים גולים טיבטיים ממנזר Tashi Lhunpo שבהודו, "שוטטות לבנה" – מחצות ועד זריחה: 20 מופעים, טכסים ומפגשים המתפרשים על פני כל החללים של מגדל דוד, מפגשי עדות שייקחו אתכם עמוק אל תוך הריטואלים הדתיים המתקיימים בעיר ועוד ועוד…

הפסטיבל יתקיים במוזיאון מגדל דוד , מערת צדקיהו, מגדל דוד, אמפי הר הצופים.

לחצו לעיון בפרטים המלאים באתר הפסטיבל

 

 

פסטיבל "אִינְטִימִדְבָּר" – כשהשקט והמוסיקה נפגשים

המלצה ליוצאים מהעיר – יומיים של מפגשים אינטימיים, מוסיקליים, מדבריים. סופשבוע – חמישי ושישי, 22-23 באוגוסט, 2013. כל הפרטים.

אחרי פסטיבל הבכורה שהתקיים ביולי 2012 וזכה להצלחה מרשימה ולתשבוחות מכל עבר, יוצא לדרך פסטיבל "אִינְטִימִדְבָּר" ה-2 במצפה רמון. מטרת הפסטיבל היא לייצר מסורת של מפגשים אינטימיים, ייחודיים ומרגשים בין הקהל לבין יוצרים ממגוון סגנונות מוזיקליים, באווירה המיוחדת ובשקט המדברי של מצפה רמון.

במהלך הימים חמישי ושישי, 22-23 באוגוסט 2013, ישנה רובע דרכי הבשמים במצפה רמון את פניו ויהפוך לרובע של מועדוני מוזיקה, בהשראת מועדוני ניו אורלינס.

לאורך היום והלילה ייערכו הופעות מוסיקה שונות במתחמים שונים ברחבי הרובע,  כמו גם מגוון סדנאות ואירועי תרבות. במקביל אליהם, ייערך גם יריד אמנים ודוכנים ססגוני מתוצרת הנגב. במקביל,  יציעו תיירני מצפה רמון מבחר פעילויות  וטיולים מאורגנים ושלל אטרקציות לבאי הפסטיבל.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו לא פחות מכ-30 (!) אירועים שונים. במופע המרכזי בפסטיבל מככב  אמן הבלוז LC Ulmer ממיסיסיפי, ארצות הברית, היוצר בלוז שורשי ואותנטי. הוא גם יופיע בהמשך בנמל יפו.

הופעות מרכזיות נוספות בפסטיבל:

הזמרת עלמה זוהר תפתח את הפסטיבל במופע מיוחד

להקת "בום פם" יארחו את הזמר טריפונס ואת נגן הגיטרה הוותיק יהודה קיסר בחגיגה בין-דורית אותנטית וססגונית

להקתו של יאיר דלאל ואיתי פרל במופע –בלוז אוריינט.

מופע איחוד של להקת פונץ' המקורית.

ועוד הרכבים רבים וטובים, בשלל סגנונות.

בפסטיבל השנה יינתן דגש מיוחד על יצירה וחשיפה של אמנים תושבי מצפה רמון ממגוון תחומים:  במה של הרכבים מוזיקליים מקומיים, להקת המחול 'ליאת דרור וניר בן גל – הלהקה' (האנגר "אדמה") במופע טרום בכורה, הצגת תיאטרון של השחקנית מירב גרובר, קונצרט בארוק מיוחד עם שלו עד-אל, נגן הצ'מבלו הבינלאומי ומנהלה המוזיקלי של התזמורת הקאמרית הקיבוצית, פתיחה חגיגית של  סטודיו לאמנות של הצייר והפסל איצו רימר ועוד.

חשוב לדעת: דווקא בקיץ, מזג האוויר במצפה רמון – המתנשאת לגובה של 900 מטר – הוא מהנעימים בארץ, ומציע אויר יבש ובריזות קרירות. מומלץ מאוד להביא בגדים חמים לשעות הערב.

לחצו לטעימות ממבחר יצירות האמנים שיטלו חלק בפסטיבל, באדיבות "פטיפון" שירות הדיגיטל לכתבי המוזיקה בפתרון ירוק וידידותי לסביבה.

להזמנת כרטיסים ולבירורים, טל':  058-5884882

 

אינדינגב 2013 יוצא לדרך

 הפסטיבל למוזיקה עצמאית הכי חשוב בישראל מתכונן לשנתו השביעית, נוף  מדברי ומוזיקת שוליים, כל הפרטים.

פסטיבל "אינדינגב" יתקיים השנה בין התאריכים 10-12 באוקטובר, ובמסגרתו יתקיימו הופעות של מיטב האמנים ומשפחות האינדי המקומיות, סטים חיים, שיתופי פעולה חד פעמיים וייחודיים לאירוע ומגוון אדיר של התרחשויות אומנותיות ותרבותיות.

 על רקע הנוף המדברי המרהיב של מצפה גבולות שבנגב, למשך שלושה ימים ושני לילות קסומים באוויר הפתוח, עולם המוזיקה הישראלי יתכנס לחגוג בפעם השביעית את אינדינגב, הלב הפועם של סצנת הפסטיבלים והמוזיקה העצמאית בישראל.

 פסטיבל אינדינגב, שמשנה לשנה קולו מהדהד למרחקים גדלים והולכים, נשאר כנה למהותו הבסיסית לקדם לחזק את מיטב היצירה העצמאית בצמיחה מתמדת- השנה, למעלה מ-80 מופעים יתארחו על במות הפסטיבל, ובתוכם מופעי בכורה והשקה של יוצרים חדשים וותיקים.

 בין המשתתפים: התפוחים, The Flying Baby, מארינה מקסימיליאן בלומין, אביב גדג', רוקפור, אסתר רדא במופע מיוחד, שי צברי + דניאל זמיר ואורחים נוספים, UBK , דניאלה ספקטור, פונץ' + שלום גד , שלמה בר + Rejoicer, מארש דונדורמה, TINY FINGERS , יהוא ירון + רות דולורס וייס + הילה רוח , סיסטם עאלי, נגה שלו + אבי עדאקי – 'שירי מחאה וקודש', יאפים עם ג'יפים, savage detective (גון בן ארי בבכורה), ויתרתי, צביקה פורס, חיה מילר + נדב אזולאי ואביב נוימן, Tatran , אוהל אלקטרוניקה, ועוד למעלה מ 60 מופעים…

 בשטח הפסטיבל יוקם לראשונה InDtronix- מתחם אלקטרוניקה ייחודי שיציג את מיטב היוצרים והמפיקים בשלל הז'אנרים הפועלים היום בארץ, בין היתר: 'הבלנדר' פרויקט ייחודי של 'קול הקמפוס' המאגד יוצרים מתחומים שונים לתוך יצירה חדשה חסרת גבולות והגדרות, תחנת הרדיו האינטרנטית הירושלמית רעש האור, התדר- פופ אפ רדיו, לייבל הביטים RAW TAPES , הלייבל המיתולוגי מיקלטתקליטים, לייב אלקטרוניקס ועוד.

לאור הביקוש הגדול וההצלחה של הפסטיבל בשנים קודמות כדאי להבטיח מקום מראש, ומוקדם! לא יימכרו כרטיסים בקופות הפסטיבל!

 רכישת הכרטיסים בהזמנה מראש בלבד, דרך אתר האינטרנט ונקודות המכירה:

כרטיס מלא:

220 ש"ח – מחיר מוזל מיוחד בכמות מוגבלת מאוד!!

250 ש"ח- מחיר מוזל עד ה10.9.2013

270 ש"ח לאחר מכן.

בנוסף יש מספר מוגבל של כרטיסים ליום חמישי בלבד, במחיר של 120 ש"ח.

 מכירה במזומן תיפתח בימים הקרובים ברחבי הארץ ותעודכן באתר.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא