כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

הצדק הפואטי של שרון הולצמן

שרון הולצמן, כותב, מלחין ושר, מאבטיפוס ועד מסודרים, כל כך הרבה שירים שחדרו לפס הקול המוסיקלי של ישראל בשני עשורים, עתה הוא  מגיש תעודת זהות אישית – אוסף הכולל את מיטב שיריו.

שרון הולצמן - המיטב, עטיפת אלבום. צילום: יח"צ
שרון הולצמן – המיטב, עטיפת אלבום. צילום: יח"צ

 כן, אני מדבר על שרון הולצמן, מי שהחל את דרכו המוסיקלית כאוחז גיטרת הבס בהרכב "אבטיפוס" משנת 1990 היה שותף להשקת שני אלבומי ההרכב ואף כתב והלחין כמה משיריה, ביניהם "בוקר טוב עולם" ועוד, חבר לאחר פירוקה של הלהקה לאיגי וקסמן והלחין כמה משיריה המוכרים "אין לי מה לאמר לך", "בדרך למילווקי" והמשיך בדרך עצמאית במסלול שהובילו להשיק ארבעה אלבומים.

שרון הוא מלחין מוכשר, כותב ומבצע בדרך ייחודית, אולם כשרונו האמנותי הובילו לא אחת בדרך ומסלול של הרס עצמי ואמירות ופעילויות שלא ממש הוסיפו לו אהדה ציבורית, אהיה כנה ואציין כמה מהאזכורים בתקשורת אודות מעלליו של שרון – בשנת 2007 התעמת עם כתב של NRG במהלך טקס הענקת פרסי אמ"י על רקע טענות של הדרה, גם על רקע איחודה החדש של אבטיפוס לפני כשנה בלעדיו היו לו טענות, והוא הספיק לאחרונה להתעמת גם עם אחד העורכים והמגישים בקולה קמפוס.

באופן אישי לא הכרתי את שרון מלבד האזנה לשירים אותם כתב או ביצע עבורו ועבור אחרים, אולם שמו תמיד נכח בתודעתי כאחד המבצעים המוכשרים שפרצו בשנות התשעים, צפיתי בו לראשונה בשנת 2008 במסגרת חגיגות שלוש שנים למועדון "קולטורה" במסגרת ערב הופעות מיוחד לצד הרכבי שוליים דוגמאת  Seek Irony, הבנים של שמעון, קולומביה ועוד. אני יכול לאמר שדי התרגשתי אז כאשר מוסיקאי שהיה בכמה רמות מעל סצנת השוליים המקומית נחת במקום להופעה.

כיום שרון הולצמן עזב את העיר הגדולה ועבר למושב ליד הוד השרון יחד עם נרקיס, בת זוגו בשנים האחרונות, הוא מתפרנס מלימוד מוזיקה ובמקביל עושה את צעדיו לקראת אלבום נוסף עם חומרים חדשים.

שרון עצמו, בהודעה שצורפה לאלבום שכשמו כולל את מיטב שיריו, מבקש להעביר את המסר ולהבהיר כי לבטח יהיו הרבה תגובות לאלבום בסגנון של "מה גם השיר הזה שלו?" ו"לא ידעתי שהוא כתב גם את זה", זהו למעשה הסיפור של שרון הולצמן.  כולם מכירים את השירים שלו אבל מעטים יודעים שהוא זה שכתב או הלחין אותם. בהודעה המצורפת מסביר שרון כי מטרת האוסף היא לגרום לכמה שיותר אנשים לדעת פעם אחת ולתמיד שעל כל השירים האלה אחראי שרון הולמן.

כן, כשהאזנתי לראשונה לאלבום "המיטב" תוך כדי נסיעה ברחובות תל אביב באחד מימי החורף הגשומים, חשבתי לעצמי ממש את אותם משפטים ומחשבות – גם זה של הולמן, לא ידעתי שזה גם שלו, באופן אישי ובלתי משוחד אהבתי את כולם, חלקם, הישנים יותר כבר טבועים כזכרון מימים עברו כלהיטים והחדשים יותר נשמעים יותר מורכבים ויותר בשלים. הקיצר, מדובר באוסף הכולל את תעודת הזהות המוסיקלית של שרון הולצמן, יש בו כדי לעשות קצת סדר, ואף לזכותו במעט צדק פואטי…

אז מה יש באלבום?

מה שאני רוצה (מסודרים), בוקר טוב עולם (אבטיפוס), בדרך למילווקי (איגי וקסמן), סיכוי קלוש, אשה אשה (אבטיפוס), אדום (איגי וקסמן), פתח את ליבך, ציפור (אבטיפוס), אין לי מה לאמר (איגי וקסמן), היום אתה יוצא מזה (סטופ כדור הארץ), אוקיינוס (אבטיפוס), אין נחמה בפחד, מאוד פרוע (איגי וקסמן), זהב, עטופים, מחר יקרה לי משהו טוב, ככה זה מרגיש, קצב הזמן (אבטיפוס), לא לבד.

אלבום האוסף לא נמצא ברשת (נכון לעכשיו…), אי לכך ליקטתי את השירים המתפרסמים בו כפי שנמצאו ביוטיוב, פליי ליסט – האזנה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא